Hnedá basmati ryža s ,,avokádovým dressingom“

Ryža
Ryža

Tento recept môžete využiť ako zdravý a rýchly obed, poprípade večeru. Obsahuje veľa zdravých tukov, vitamínov a minerálov z avokáda a olivového oleja a zároveň dôležitú vlákninu a bielkoviny z basmati ryže. Ja používam basmati natural, nakoľko obsahuje viac vlákniny, minerálov a zároveň má nižší glykemický index ako klasická biela ryža basmati – výber je už na vás.

Ingrediencie, ktoré budete potrebovať:

  • 1 hrnček ryže basmati natural (najlepšie v bio kvalite)
  • himalájska soľ
  • 1 avokádo – zrelé, mäkke, ošúpané a popučené
  • 1 hrnček zelených listov – napr. šalát polníček, čerstvý špenát poprípade iný šalát
  • 1 hrnček čerstvej bazalky
  • štava z 1 citróna
  • 3 polievkové lyžice olivového oleja
  • vodu na prípravu ryže
  • čerstvo namleté čierne korenie

Najprv si dajte variť ryžu. Basmati natural potrebuje dlhší čas varenia, čiže postupujte podľa návodu. Mne to trvá 40-50 minút a pomer ryže a vody je 1:3. Keď je to potrebné, ku koncu varenia (ak ešte ryža nie je úplne hotová) ešte prilejte vodu, ak sa už celá odparila.

Medzitým si v miske rozmiešajte avokádo, nasekanú čerstvú bazalku, citrónovú šťavu, olivový olej, poprípade trošku vody. Zmes rozmiešajte do krémovej konzistencie a jemne dochuťte soľou a čiernym korením.

Kým je ryža ešte teplá, naservírujte ju na tanier a vmiešajte do nej ,,zelený avokádový dressing”. Podľa potreby môžete dochutiť a ozdobiť zelenými listami ako príloha.

SHARE